Is er iets stuk in of om uw woning? Heeft u problemen met andere huurders of last van ongedierte? Wilt u woonfraude melden of heeft u een klacht over ons? Hier leest u hoe u het op de juiste manier kunt melden.
Dat kan op de volgende manieren:
- Is er iets stuk in of om uw woning? Meld het bij onze onderhoudsdienst.
- Heeft u overlast van andere huurders? Lees hier wat u kunt doen.
- Denkt u dat er sprake is van woonfraude? Meld het bij de woonconsulent Fraude.
- Heeft u een klacht over uw inschrijving of hoe Woonnet Haaglanden de regels van de woonruimteverdeling toepast? Meld het hier.
- Bent u ontevreden over de manier waarop WoonInvest of Woonnet Haaglanden omgaat met uw klacht over de toepassing en uitvoering van de regels voor woonruimteverdeling? Meld het bij de Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling Haaglanden.
- Heeft u een officiële klacht over WoonInvest? Meld het hier.
- Bent u ontevreden over de manier waarop WoonInvest is omgegeaan met uw officiële klacht? Meld het bij de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland.
- Meldpunt goed verhuurderschap: In de Wet goed verhuurderschap staan regels voor de verhuur van woningen. Deze regels zijn bedoeld om ongewenst gedrag van verhuurders te voorkomen, zoals discriminatie, bedreiging of bangmakerij. Maakt u dit helaas bij ons mee, dien dan eerst bij ons een officiële klacht in. Bent u het niet eens met ons antwoord, dan kunt u zich melden bij het:
- Huurt u een sociale of vrije-sector woning en heeft u een verschil van mening met WoonInvest over de hoogte van de huurprijs, de jaarlijkse huurverhoging, het onderhoud of de servicekosten? Meld het bij de Huurcommissie.
- Bent u ontevreden over de manier waarop de Huurcommissie omgaat met uw klacht? Meld het bij de Kantonrechter.
- Heeft u een algemene vraag aan ons? Gebruik ons contactformulier of start een live-chat sessie.