Mijn Wooninvest
inloggen

Huurachterstand

Huurachterstand

Kunt u de huur niet op tijd betalen?

Zorg er in zo'n geval altijd voor dat u snel contact opneemt met onze klantenservice. U kunt rekenen op ons begrip en wij geven u graag advies over de wijze waarop u de problemen kunt aanpakken. Het is bijvoorbeeld mogelijk een betalingsregeling te treffen als er duidelijk sprake is van een eenmalig of anderszins uitzonderlijk betalingsprobleem.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een betalingsregeling?

  • U woont al langer dan 12 maanden in uw woning
  • U heeft in de afgelopen 12 maanden niet eerder een betalingsregeling bij ons getroffen

Hoe ziet een betalingsregeling eruit?

  • U krijgt voor maximaal één maand huur een betalingsregeling
  • U krijgt maximaal drie termijnen om uw achterstand in te lopen
  • U blijft de lopende huur op tijd aan ons betalen

Let op: Heeft u tijdelijk geen of minder werk door de coronacrisis en kunt u daardoor de huur niet op tijd betalen? Bezoek onze speciale coronahulp en advies pagina en lees hoe wij u kunnen helpen.

Laat uw achterstand nooit oplopen!

Betaalt u de huur niet, ook niet na een schriftelijke herinnering, dan schakelt WoonInvest een gerechtsdeurwaarder in. Dit brengt extra kosten voor u met zich mee en kan uiteindelijk leiden tot een ontruimingsvonnis van de rechtbank. Ga met ons tijdig in gesprek om te voorkomen dat u bij ons een schuld opbouwt.