Mijn Wooninvest
inloggen

Reparaties

Reparaties

Uw reparatie snel geregeld!

WoonInvest onderhoudt uw woning zo goed mogelijk. Toch kan er tussentijds iets stuk gaan. Dat ongemak lossen we graag zo snel mogelijk op. U kunt uw reparatie met het digitale formulier bij ons melden. Tijdens onze openingstijden kunt u ook telefonisch uw reparatie doorgeven via 070 301 11 00.

Melden van spoedeisende zaken kan 24/7

Voor het melden van spoedeisende zaken (koolmonoxide, gaslucht, buitensluiting of ernstige lekkage) belt u altijd met 070 301 11 00 (menu optie 1). Het gaat hierbij alleen om zaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten. 

Klein en dagelijks onderhoud is voor rekening van de huurder

Volgens het wettelijke besluit kleine herstellingen zijn kleine reparaties in de woning voor rekening van de huurder. U moet die kleine reparaties wel gemakkelijk zelf uit kunnen voeren en ze mogen u niet teveel geld kosten. Een overzicht van de kleine reparaties waarvoor u zelf verantwoordelijk bent vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Tip: Als er nu iets stuk is in uw woning en u moet de reparatie zelf betalen, dan kunt u ervoor kiezen direct een serviceovereenkomst af te sluiten. U doet dit altijd voor minimaal 12 maanden. De kosten van uw huidige reparatie (mits deze voldoet aan de voorwaarden van de serviceovereenkomst) zijn dan gelijk voor rekening van WoonInvest. 

#sleutel #schade #inboedelverzekering 

Veelgestelde vragen

Koolmonoxide in de lucht is erg gevaarlijk. Het is zeer brandbaar en giftig. Het kan zelfs dodelijk zijn. Neem daarom direct de volgende stappen:

  • Zet alle ramen en deuren open
  • Zet geen elektrische apparaten aan of uit (ook geen lampen)
  • Zet de kachel, verwarmingsketel, geiser of het fornuis uit
  • Verlaat hierna de woning
  • Bel direct het alarmnummer 112 en daarna WoonInvest via 070 301 11 00 (menu optie 1) voor een spoedreparatie

Het kan zijn dat er een gaslekkage is. Neem direct de volgende stappen:

  • Zet alle ramen en deuren open
  • Zet geen elektrische apparaten aan of uit (ook geen lampen)
  • Draai de (hoofd)gaskraan dicht als dit kan. Deze zit bij de gasmeter
  • Verlaat hierna de woning
  • Bel direct met WoonInvest via 070 301 11 00 (menu optie 1) voor een spoedreparatie

U heeft ze liever niet in of om uw huis: muizen, ratten, mieren en ander ongedierte. Bewaar daarom voedsel goed afgesloten, voer geen vogels en zet geen volle vuilniszakken op uw balkon. 

Zelf bestrijden

U kunt als huurder veel ongedierte voorkomen met een schoon en opgeruimd huishouden. Deze soorten ongedierte moet u zelf bestrijden:

  • muizen
  • gewone mieren
  • muggen
  • vlooien
  • wandluizen
  • zilvervisjes
  • wespennesten die niet in of aan uw woning vastzitten

Schakelt u een ongedierte bestrijder in en/of koopt u bestrijdingsmiddelen bij de bouwmarkt, dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Wat te doen bij ernstige overlast van ratten en duiven?

Bij overlast van ratten en duiven, neemt u contact op met de gemeente. 

Bent u de sleutel van de centrale toegangsdeur kwijt of is hij afgebroken? Bij onze servicebalie kunt u een nieuwe kopen.

Een nieuwe sleutel kost tussen de € 15,- en € 25,- per stuk. Wij accepteren alleen PIN betalingen. U ontvangt alleen een nieuwe sleutel als u zich kunt legitimeren.

Wij adviseren u eerst naar de Klantenservice te bellen via 070 301 11 00 om te controleren of uw sleutel bij ons op voorraad is. Houdt een extra sleutel bij de hand, wij vragen altijd naar de sleutelcode (zoals bijvoorbeeld KBxxxxxxx).

Bij schade en/of diefstal van uw eigendommen kunt u WoonInvest niet aansprakelijk stellen. Voor dit risico dient u zelf een brand- en inboedelverzekering af te sluiten. Lees er meer over op de schade pagina.