Mijn Wooninvest
inloggen

Reparaties

Reparaties

WoonInvest onderhoudt uw woning zo goed mogelijk. Toch kan er tussentijds iets stuk gaan. Dat ongemak lossen we graag zo snel mogelijk op. Wij werken hiervoor samen met verschillende onderhoudsdiensten, waaronder Jansen Huybregts en Van der Speld Bouw.   

Op twee manieren kunt u een reparatie bij ons melden:

  • Met het online formulier
  • Telefonisch - tijdens onze openingsuren - via 070 301 11 00

Melden van spoedeisende zaken altijd telefonisch - 24/7

Voor het melden van spoedeisende zaken (koolmonoxide alarm, gaslucht, buitensluiting of ernstige lekkage) belt u altijd met 070 301 11 00. Het gaat hierbij alleen om zaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten. 

Klein en dagelijks onderhoud is voor rekening van de huurder

Volgens het wettelijke besluit kleine herstellingen zijn kleine reparaties in de woning voor rekening van de huurder. U moet die kleine reparaties wel gemakkelijk zelf uit kunnen voeren en ze mogen u niet teveel geld kosten. Een overzicht van de kleine reparaties waarvoor u zelf verantwoordelijk bent vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Tip: Als er nu iets stuk is in uw woning en u moet de reparatie zelf betalen, dan kunt u ervoor kiezen direct een serviceovereenkomst af te sluiten. U doet dit altijd voor minimaal 12 maanden. De kosten van uw huidige reparatie (mits deze voldoet aan de voorwaarden van de serviceovereenkomst) zijn dan gelijk voor rekening van WoonInvest. 

#schade #inboedelverzekering #rookmelder #brandmelder #piept #verstopping #verstopt 

Veelgestelde vragen

Wat u moet doen hangt af van het soort rookmelder. De informatie hieronder is van toepassing op de door WoonInvest geïnstalleerde rookmelder(s):

  • Werkt de rookmelder op 220V en is uw rookmelder in storing? Neem contact op met onze klantenservice via 070 301 11 00

  • Werkt de rookmelder op een batterij? Alle door WoonInvest geplaatste rookmelders zijn voorzien van een batterij die 10 jaar meegaat. Als u op het knopje drukt en geen test alarm hoort, neem dan contact op met onze klantenservice via 070 301 11 00

Koolmonoxide in de lucht is erg gevaarlijk. Het is zeer brandbaar en giftig. Het kan zelfs dodelijk zijn. Neem daarom direct de volgende stappen:

  • Zet alle ramen en deuren open
  • Zet geen elektrische apparaten aan of uit (ook geen lampen)
  • Zet de kachel, verwarmingsketel, geiser of het fornuis uit
  • Verlaat hierna de woning
  • Bel direct het alarmnummer 112 en daarna WoonInvest via 070 301 11 00 (menu optie 1) voor een spoedreparatie

Het kan zijn dat er een gaslekkage is. Neem direct de volgende stappen:

  • Zet alle ramen en deuren open
  • Zet geen elektrische apparaten aan of uit (ook geen lampen)
  • Draai de (hoofd)gaskraan dicht als dit kan. Deze zit bij de gasmeter
  • Verlaat hierna de woning
  • Bel direct met WoonInvest via 070 301 11 00 (menu optie 1) voor een spoedreparatie

U heeft ze liever niet in of om uw huis: muizen, ratten, mieren en ander ongedierte. Bewaar daarom voedsel goed afgesloten, voer geen vogels en zet geen volle vuilniszakken op uw balkon. 

Zelf bestrijden

U kunt als huurder veel ongedierte voorkomen met een schoon en opgeruimd huishouden. Deze soorten ongedierte moet u zelf bestrijden:

  • muizen
  • gewone mieren
  • muggen
  • vlooien
  • wandluizen
  • zilvervisjes
  • wespennesten die niet in of aan uw woning vastzitten

Schakelt u een ongedierte bestrijder in en/of koopt u bestrijdingsmiddelen bij de bouwmarkt, dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Wat te doen bij ernstige overlast van ratten en duiven?

Bij overlast van ratten en duiven, neemt u contact op met de gemeente. 

Bij schade en/of diefstal van uw eigendommen kunt u WoonInvest niet aansprakelijk stellen. Voor dit risico dient u zelf een brand- en inboedelverzekering af te sluiten. Lees er meer over op de pagina inboedelverzekering.

Vocht en schimmel zijn (als u geen last heeft van een lekkage) vaak het resultaat van niet goed ventileren of onjuist verwarmen. Door te douchen, koken, was drogen, ademen en zweten produceren we veel vocht dat vervolgens in de woning blijft hangen. Overal waar veel vocht is en onvoldoende ventilatie ontstaat schimmel. Dat maakt het nodig om te ventileren waardoor de vochtige, vervuilde lucht naar buiten kan en droge, frisse lucht naar binnen.

Schimmel voorkomt u door:

  • Regelmatig te luchten en te ventileren, laat de ventilatieroosters altijd open staan
  • De mechanische ventilatie nooit uit te zetten en na het douchen of koken de ventilator nog ongeveer 20 minuten op de hoogste stand te laten staan om het meeste vocht af te zuigen
  • Regelmatig te verwarmen zodat de woning droog is en blijft
  • Het raam in de badkamer open te zetten na het douchen
  • Het raam in uw slaapkamer in de nacht op een kier te zetten
  • Tijdens het koken een deksel op de pan te houden, een raam te openen en de mechanische afzuiging op stand 3 te zetten
  • Uw was te drogen in een goed geventileerde ruimte

Onderstaande video's van de GGD Haaglanden helpen u deze problemen te herkennen èn te voorkomen. 








Hoe verwijder ik schimmels?
Heeft u last van schimmelplekken in uw woning, verwijder deze dan zo snel mogelijk. U kunt hiervoor verschillende schimmelwerende producten gebruiken zoals soda of een speciaal reinigingsmiddel dat u kunt kopen in de supermarkt. Als u de schimmelplekken heeft gereinigd kunt u eventueel schimmelwerende verf aanbrengen. Deze verf is te koop in de bouwmarkt. 
Let op: bij ruwe of poreuze oppervlakken dringen schimmels in het materiaal. Denk aan hout, kit, gips en pleisterwerk. Deze schimmel kunt u zelf niet verwijderen. Neem hiervoor contact op met een gespecialiseerd bedrijf in schimmelverwijdering.